måndag 1 mars 2010

Måndagsmys...

... är en grymt underskattad företeelse.
Måndagsmys med långfrukost, lägenhetspiff (att dammsuga upp borrmaskinssågspån, klassas som piffande i vårt hem), tvätt, vintersoppa, några rader i älskade fantasyböcker och en riktigt rejäl snöstorm utanför fönstret.

Det märkliga är att det är måndagsmys eftersom jag vet att 14.00 ska jag befinna mig på Det Stora Blå - för första gången på tre veckor.
Hade det inte varit för att det är NWT-vecka hade måndagsmysgöraingenting-dagen kvickt utvecklat sig till en hysterisk "Hjälp, här går jag runt och gör INGENTING"-dag.
Så lätt är det.

Jag tänker att jag borde bli bättre på att göra ingenting. Sen tänker jag att fan heller, det borde jag inte alls - jag borde helt enkelt se till att alltid ha något att göra.
Som att ha måndagsmys med långfrukost, lägenhetspiff (att dammsuga upp borrmaskinssågspån klassas faktiskt som piffande i vårt hem), tvätt, vintersoppa, några rader i älskade fantasyböcker och en riktigt rejäl snöstorm utanför fönstret till exempel...

Nu när tågKAOSET verkar vara på väg att ordna upp sig ställer blötsnön till med takras istället. Vintern har banne mig fått fler CHOCKrubriker än Tiger, nu väntar vi bara på den officiella ursäkten från Kung Bore...

Inga kommentarer: