söndag 25 april 2010

Love it, så där bara.

Hatten av för morgondagens födelsedagsbarn, fantastiska gudbarnet G! Han har blivit enorm (så får man tydligen säga om barn men aldrig ALDRIG om vuxna har jag lärt mig) och är världens finaste unge. Kanske beror på att han har världens finaste mor, jag tror nästan det.
Än så länge är jag mest Gustavs hovfotograf, vi bondar lite försiktigt och foto är helt klart ett gemensamt intresse.
Jag försöker greppa hans värld också, men i ärlighetens namn tar det inte många sekunder innan jag tröttnar på att riva ut plastbunkar ur skåpet och banka på dem.
Det är väl i och för sig ett sundhetstecken.

Då är det lättare med Kalle. Världens bästa Kalle och jag har förutom fotointresset även rödvinsintresset gemensamt. Det kom vi på för 10 år sedan och det har banne mig inte mattats sedan dess. Kalle skulle egentligen blivit bonde. Nu blev han istället en grym fotograf och just nu jobbar han med data. Då satsar jag nog hellre en höskrinda på mig själv...
Jag gillar det ju. Speciellt på Öland. Jag gillar träskor och häst i hagen och trädgårdsland och underbara föräldrar och fina vänner och långpromenad och ... Martin, jag vill ha en traktor!
Den får gärna stå parkerad på en liten gård med viss möjlighet till hästhållning.
Det vore väl skojigt?!

Just nu: japansk rockabilly i stereon och bröd (som får tegelsten att framstå som lätt och luftigt) i ugnen.

Inga kommentarer: