onsdag 1 december 2010

1 december. Vad är det för adventskalender i år...?

I morgon åker MOP hem till kalla Sverige och vi (okej, jag) är så i uppbrottsstämning att jag tror att jag också ska hela vägen till vintern. Lite konstigt känns det allt. Vår familjesemester som kunde gått hur som helst och som bara gick bättre och bättre efter att vi kom på knepen - stort boende, fritt hållna mattider och ett glas rött eller tre.
Tusen tack MammaochPappa, så himla bra vi har det!

Annat vi ägnat dagen åt: Dricka ur ungdomens källamed största sannolikhet en öltapp, bland flip flop-skodda brunbrända tonåringar på Guldkustens pärla; Surfers Paradise. Oh god. Som en ständigt pågående festival - med samma känsla som fanns där någon gång för 15 år sedan när man var 14 och solbränd och smygdrack folköl med blonderade (jo, så var det på 90-talet) stockholmsturister på Borgholms gator.
Fint ändå, på något sätt.

Flyg försiktigt mor och far, Ettan och Tvåan tittar lite på Thailand - och aktar oss för knark, sprit, vägg- och flatlöss, rum utan AC, trist folk, berusade tonåringar och helvetesgapet.

Så, tack för fin underhållning och mersmak, Australien.

1 kommentar:

Emmelie sa...

Jag känner mig inte ett dugg avundsjuk på dina lilla resa. Inte alls faktiskt. Men däremot glad för dig!