fredag 31 december 2010

Nytt år, samma liv

Nyårsafton. Sovmorgon, i alla fall tills det ringer jobbsamtal som jag stegar runt naken i lägenheten och hanterar på ett fullt ut professionellt (?) sätt utan att för en enda sekund låtsas om att jag vaknade av telefonsignalen. Fint så.

Nyårsafton, avrundning av 2010 som var ett tja... bra år. Med finjobb på museet, boande På Riktigt i Karlstad, mängder av loppisfynd, lite jobbpanik, lite resor, nej tack till tufft jobb på fel ställe, massa kärlek och en och annan öl. Bra var ordet sa Bull.
I kväll firar vi 40-års kalas med fylleri, ett riktigt brakkalas dit folk har med inneskorna i påse och själv har jag uppnått en ny vuxennivå när jag köper blommor att ta med till värden. Är inte det personlig utveckling så vet jag inte vad?!

Gott nytt! 2011 kommer alldeles säkert också bli bra.

Rapport hemifrån: Råtta lever, ibland inomhus, ibland utomhus i sin burrigt gråbruna vinterpäls. Katt jagar råtta, men lite för långsamt.

Inga kommentarer: