tisdag 15 mars 2011

Inte helt döm i hövve jag

Jag kommer på mig själv med att knäppa på radiosporten så fort jag kommer tillbaka från jobb. För att höra AIK skrälla sig fram till SM-semin och knäppa hela hockeyligan på näsan...
Hur gick det här till?!
Sen när började jag bry mig?
Men, å andra sidan - bättre överlevnadsstratergi finns inte. Småprat, det är vägen till allt. Att ha aningens koll på vem som spelar vad/var räddar månget stelt kallprat lika bra på FBKs isträning som utanför ICA i Grums.
För att någon som bryr sig om sånt "kan int' va helt döm i hövve" som en skeptisk farbror i Småland en gång uttryckte det när vi träffades i ett helt annat sammanhang. Efter lite lokalt fotbollsprat gick han nådigt med på att vara med på bilden han tidigare vägrat*.Annars, hosta och "kreativa utmaningar".
Jo, jag tänkte att du skulle ta lite partikelbilder, säger chefen oskyldigt.
Vi försöker väl tänker jag och misslyckas komplett. Istället kör vi en bildrebus. Bil+dubbdäck+sand på vägen = partiklar i luften.
Och allt i samma bild...
Sen blir det å andra sidan roligare. Så där roligt som det bara slumpar sig ibland. Med folk som vågar bjuda på sig själva.
>Fast, i dag är det medvind. Det blir det när Bra Folk har Bra Idéer.
En pepp och en kick och lite funderingar och ja... lite roligare helt enkelt.

* Det kan allt ha varit i Överum Lina, jag är inte säker - men det är inte helt osannolikt...

1 kommentar:

Anders Steiner sa...

En redigt fin bild den där du Lisa.
Jag gillarn......