torsdag 24 mars 2011

Just as simple as... me

Insikten kommer efter tre timmars egovältrande. Sport-Malin pluggar en kvällskurs på universitet och har fått i uppgift att intervjua en journalist.
Så, vi kör ett egorace. Lisa all over. I tre timmar. Jävlar.
Men, så kommer den. Insikten som knockar:

"Är det något särskilt du drömmer om att göra, något jobb som lockar mer än andra?"

Äh... Nä..?

Jag funderar, tänker så det knakar, överväger till och med att försöka slingra mig undan med ett Fred i Världen...?
Men, nä.

Jag har vansinnigt roligt, precis just nu, jag gör det jag vill göra, precis just nu. Jag känner mig som en hemsk människa för att jag inte har större ambitioner än så. Borde jag inte vilja göra fotoreportage som Gör Skillnad. Jo, givetvis. Men - lik förbannat. Nöjd.
Med att läsa tidningen på morgonen, göra roliga jobb, ha bra människor omkring mig och inte riktigt ha koll på vad som kommer att hända i morgon.

Som en clownfisk i ett akvarium. En nöjd en.

Får börja jobba med målbilder, visualisera tydliga mål och skaffa ambitioner. Mjukstartar det hela med att visualisera hur jag redan nu sitter på cykeln på väg till puben med kvällen musikquiz och inte blir sen - igen...

Inga kommentarer: