söndag 6 mars 2011

Let your body decide

Tänk va, det är över tio år sedan jag satt på en sten på ängen i Emmaboda. Med smålands finaste festival rasslande omkring mig. Någon öl i kroppen, Kalle som den tryggaste fotoklippan i världen härjandes framför scenen, ett klottrigt recensionsblock i handen, en blivande pojkvän vid sidan och Jävligt Mycket Ola Salo på scenen.
År 2000. Det är en stund sen det.
Det var vita spandex, spelglädje till tusen, battlande mellan Ola och Jepson, lite sång lite dans - mycket naket och givetvis helt fantastisk musik.
The Ark, tillsammans med David & The citizens och Ray Wonder var de en av anledningarna till att jag flyttade till Malmö. Musiken. Åh.
Så, när de - lite äldre, en aning lönnfetar men precis lika mycket sång dans och naket - gör sin sista turné innan de splittras står jag där igen. Med en tio timmars arbetsdag i ryggen, lite nostalgi och insikten om att Ola Salo är grym på scenen. Det tackar vi för.

2 kommentarer:

beta75 sa...

Å fina Lisa. Är nästan säker på att det är denna spelningen du tänker på: http://www.flickr.com/photos/beta75/5170550060/in/set-72157625229535975/

Saknar dig!

/Kalle

Lisa sa...

Ja! Rassle i hjärtat, himmel så fint det var.
Det kan vara så att det är bästa jobbförhållandena någonsin!

Du, snart tar jag mitt liv och min bil och rymmer hem. Saknar dig!

Urfina Gambiabilder!