fredag 16 maj 2008

Chiuahuor främjar sexlivet?

Jag var på fotboll idag. Någon slags gärdsgårdsserie där bollen var mer i luften än på marken och där spelarna svor så mycket att domaren delade ut två gula kort på grund av fult språk, men inte för fult spel. Sånt är roligt. Även om jag hade kunnat tänka mig något mer underhållande än att plåta testosteronstinna shortsklädda tonåringar i 90 regniga minuter en fredagskväll.
Bajen var också på fotboll idag. En stackars chihuahua som husse och matte klätt upp i bajentröja. När i helvete kan en chihuahua ha nytta av en munktröja?!
Aldrig.
Jag misstänker att det är husses straff till matte.
Husse hade kanske blivit pepp när matte började prata om att skaffa en hund. Han kanske såg en stor cool hund framför sig. Gärna något som klarar av att bära upp ett nithalsband.
Matte såg inte riktigt samma sak...
Nu hämnas husse på matte genom att döpa hunden till Bajen.
Fast i slutänden är det ändå husse som förlorar. Han blir ännu en i raden av stora muskelberg som är ute och rastar pyttesmå råtthundar. Man riktigt ser hur han får anstränga sig för varje steg han tar för att inte trampa ihjäl råtthunden. Fast hur skulle han kunna förklara det för matte? Då blir det inget ligga av förrän 2019.
Hmmm... Kontentan blir alltså att chihuahuor främjar sexlivet?

Fan vet.

Jag vet i alla fall att jag blev lycklig som en oslaktad julgris tidigare idag. Lotta, jobbarvän, och jag var ute på milslång skogspromenad, komplett med picknick vid vacker sjö. Sen snubblade vi förbi Lottas moster som bor i gårdshus på en enorm hergård. Denna fantastiska kvinna tog emot med en stor kram när vi kom upp i det stora köket där hon rensade strömming, lyssnade på jazz och sorterade gamla tidningsurklipp!
Storblommiga tapeter, tusen projekt, en kopp kaffe på spisen, enormt mat/arbetsbord och musik i hela huset.
Fantastiskunderbartstrålandeljuvligt!

Inga kommentarer: