måndag 12 maj 2008

Fruktflugornas herre

Idag har jag lärt mig hur man knyter en gammaldags gärdsgård (vid närmare eftertanke är det jävligt tveksamt om det finns någon form av ny gärdsgård, förutom taggtråd och elstaket alltså och det är ju väldigt svårt att knyta) och suttit kvar alldeles för länge på jobbet med bilder från årets första grillkväll i fantastiska Karlstad!
När jag sätter mig i bilen, som numera är renstädad från tidningsbudets banansamling, hörs en släpig P4-stämma som säger:
Jaha, och när upptäckte du att du var naturist...?
ÅH! Om jag inte hade haft någon självbevarelsedrift hade jag glatt suttit kvar i bilen och lärt mig mer om detta! Men, istället vandrar jag hem på vackra smågator och vet inte om jag ska bli livrädd eller bara nöjd över att Kattis vill ha lantliv (dvs hälsa på mig).
Misstänker att antalet traktorer här i området är minst lika stort som antalet bilar. ...
Helt klart större än antalet bananbilar, med tillhörande bananflugor, i alla fall.

Imorgon ska jag har en ordentlig sovmorgon innan naprapaten, ska nog till och med vandra dit med en take-away kaffe i näven, igonera Astrid Lindgren-idyllen runt om och låtsas som om jag lever cityliv, lyxigt cityliv.
Eller, jag skulle i alla fall göra det om det fanns någonstans att köpa take-away kaffe.
Någonstans som inte är Statoil.

Inga kommentarer: