lördag 24 maj 2008

Malmö i mitt hjärta

En lördag blir inte bättre än så här. Trängas med små turkiska tanter, först på loppisarna och sedan i jakten på de perfekta vindruvorna på marknaden. Sen vidare till Folketspark - åka pariserhjul och se hur sjukt liten turning torso ser ut från 40 m upp i luften. Final med champagne och jordgubbar! Ja jävlar.
Lycka.
LYCKA.
I Malmö.
Jag älskar stan, jag älskar mina vänner här. Jag älskar att min fantastiska syster har bakat kakor åt mig (som gick att äta!) och målat kakmonstret på en kakburk!
Jag älskar däremot inte känslan av att gå, skratta, böja mig eller andas. Revbenen på höger sida är förbannade - på riktigt. Nu har de samlat sig nog för att ge igen för misshandeln de utsattes för förra helgen. Nu vandrar ag kvidande runt med ett par strumpbyxor knutna runt ömmande delar av kroppen.
Det är inte snyggt, men det är skönt.
Revbenen har ganska stor del i beslutet att låta bli att gå till Jeriko och kolla på Klerup. Istället köper jag en säck lösgodis och kryper hem till Karolina för att kolla schlager och se om jag kan spotta Lina bland allt fotfolket i Belgrad.
Rosévin och schlager. Tant Lisa känner sig grymt nöjd!

Inga kommentarer: