måndag 5 maj 2008

Frånåkt är det värsta

Jaha... Då var det måndag igen.
Måndagar är inte min favoritdag i veckan, men den här veckan är det lite värre än vanligt. Martin Hammar har packat sin lilla väska (strumpor och rom är allt man behöver...) och hoppat på tåg hem till Karlstad efter fem fantastiska dagar med sol, hällregn, fulla vänner, pratglad mormor, stissiga katter, sjukt avslappnade katter, Mensalvaret, vansinnesbilkörning, spreedfika och tja, Öland helt enkelt.
Dåligt. Väldigt dåligt. Att han åkte hem alltså.
Som en 14-åring stod jag på tågcentralen och vinkade av, med solen i ögonen och sorg i hjärtat. Jag tror jag åker till Karlstad på fredag. Han kan ju inte dricka upp resten av Negritan själv!
Eller, som den glade luffare/rockstar han är fixar han nog det alldeles strålande på egen hand...Missade Marcus Grahn på P3 idag. Fan också!
Tyvärr krockade hans radiointervju med strejkande sjuksköterskor i centrala Västervik och min chef uttryckte tydligt att sjuksköterskorna var prio 1...
Men å andra sidan, det är så mycket värmlänningar i radio nu...

Idag känns det extra surt att vandra hem till en tom lägenhet och vänslas med dammråttorna.
Fast, som tur är bor jag ju i den väldigt kärvänliga staden Västervik:

Inga kommentarer: