torsdag 15 maj 2008

Min tvillingbror gillar inte dig!

Jag är äldre än Andreas Isaksson!
Insikten slog till samtidigt som morgonkaffet tog vid där skönhetssömnen misslyckats.

Blev alldeles nyss uppryckt ur jobbets ursköna massagestol (med 7 minuter kvar av nackmassagen...) av nattchefen som tyckte att jag skulle jobba lite...
Kan ju i och för sig finnas en poäng i det.
Så, nu vågar jag inte gå in i vilrummet igen. Sitter framför datorn och tänker på allt jag BORDE göra - en väsentlig skillnad mot vad jag GÖR. Särskilt illa med tanke på alla jag har lovat ringa "om det blir en lugn kväll". Fan.
Social stress.

På P3 var Din gata vigd åt dåliga dumpningsrepliker. "Min tvillingbror gillar inte dig" blev min personliga favorit. Jag tror aldrig att jag har dumpat någon taskigt, inte vad jag kan minnas i alla fall. Att avsluta relationer är inget jag är något mästare på, varken att avsluta eller att avslutas...
Jag blev ohyggligt förvånad när jag fick veta att jag gjort slut med en pojk i Sundsvall. Att vi överhuvudtaget varit tillsammans var helt nytt för mig. Man tycker att man borde märka sånt.
Men, relationer är å andra sidan en jävla labyrint. Min kära man mailar blogginlägg av damer som hade velat glidtackla honom i säng om de varit "femton år yngre". Kärlek är vackert som sagt!

Ellen och jag singlade slant om vem som ska på speddvaj på tisdag.
Jag förlorade och får sätta mig i en bil för att skåda ännu en rund bana med grus på.
Spännande.

Inga kommentarer: