torsdag 25 juni 2009

Ah, va fan!

- Asså, du är från Öland. Fan va mycket inavel det är där.

I går visade Västervik upp sig från sin bästa – och sämsta sida.
Folkölspicknick i strålande kvällssol, finaste Ellen hade maten uppdukad på filt i stadsparken när jag kom från jobbet och sen hade vi tema ungdomsfylla för hela slanten.
Frid och fröjd tills Inavelsmannen (komplett med tätt sittadne ögon och en rejäl näve grovsnus nonchalant slängt i käften) dök upp.
Seröst! Vad svarar man på sånt?!
– Tja, sån tur har du ju tyvärr inte i Västervik, inte ens din morsa skulle väl ligga med dig...

Oh well, världen är full av sådana människor.
De där som fiskar i den riktigt grunda delen av genpoolen, agnar med bekväma mjuisbyxor och sedan blir förvånade när de aldrig får något på kroken.

Nu åker jag från en håla till en annan. Hem och krama om de banjospelande kusinerna...

3 kommentarer:

Februari sa...

och det är sådana comebacks som gör att vi älskar dig!

Mattias Johansson sa...

Haha! Fan va skön du är Lisa! Sååå klockrent svar. Jag garvade så jag har ont i magen.

Mattias Johansson sa...

Aj! Nu har jag ont i ena skuldran också. Jag måste sluta skratta...

Ha det gott!