torsdag 10 februari 2011

Hej Norge!

– Jag reser inte bort för att titta, men om de kommer hem till mig kikar jag väl, säger Rolf 77. Han pratar om Rally Sweden. Delsträckan i rally-VM som körs i de värmländska skogarna.
Tänk va, vilken tur (?) för Rolf att en av specialsträckorna går precis utanför hans hem i norska Lövhaugen.
I förra veckan guidades jag och en (aningen mer insatt) reporter runt på sträckan som går på norska sidan. Tor Solbergseter, sträckchef körde oss runt och visade kurvor, snö och lite mer snö.
Men, trots iskyla och massa motor är jag såld.
Norrmän alltså. Gudars!
"Du blir det där bra, eller ska jag ta bort den?" frågar markägaren och nickar mot en träd som står lite illa till.
Ja, tack gärna....
Folk som avlägsnar träd för min skull, dem står högt upp på guldstjärnelistan!
I morgon, då kör vi igen. Galenskap, det finns det alltid tid för...

Inga kommentarer: