onsdag 2 februari 2011

Sista skälvande minuterna av 20någonting...

Gårdagens hockey. Poäng för FBK som genom att ta buss till hemmamatchen lyckades "lura" spelarna att bryta bara-vinna-bortamatcher-trenden och piska Luleå med 2-0.
Ett och annat flatgarv blev det väl, över att ett helt gäng vuxna män går på Den Lätta. "Nämen, nu har vi åkt buss, nu måste vi vara på ett nytt ställe. Oj oj, här var det fint. Här har vi välan inte förlorat sex matcher i rad. Det här killar, det är ett vinnarställe, det känner jag allt på mig."
Men, så hör jag hur stenarna krasar mot glashusets bräckliga väggar. Jag, som har lyckats komma i tid till bilprovning/jobb/möten tack vare att jag har hela bagaget fullt av tidningar, tomglas, plast. "Om jag åker tio minuter tidigare hinner jag svänga förbi återvinningen." Yeah right, inte en chans i världen. Däremot hinner jag perfekt i tid till bilprovningen/jobbet/mötet som jag med all säkerhet hade varit 10 minuter sen till annars...
Så, alla sätt är väl bra antar jag.

Och, det här med att fylla 30. Det känns inte så illa. Inte alls. Det går liksom inte att vara annat än Jävligt Lycklig. I got the best. Bara så ni vet.

2 kommentarer:

Marie sa...

Det bästa du kunde få! ;)

Lisa sa...

Haha!
Det var ju det ja. Tänk att något som är menat så fint kan låta så fel...
Du, du är den bästa jag kan få...