måndag 6 april 2009

Måndagen efter söndagen...


Vansinnigt trist att åka från Karlstad. Som alltid. Framförallt efter en strålande helg med kanelbullar, solsken och bra människor. Söndagskvällarna är liksom inte lika roliga när man måste sitta i bilen som när man kan ligga i soffan och kolla på film. Men. Tack SR. Från det att jag sätter mig i bilen till dess att jag kommer hem har jag radiounderhållning av högsta klass. Mjukstartar med P3 dokumentär om Mattias Flink. En snabb växling till P1 och perfekt timing till Radioteatern som gör Sartres "Smutstiga händer". Efter det är det back to P3 och Verkligheten som gör ett besök på "Stor och Vacker" och än en gång bekräftar att den öländska dialekten inte gör sig speciellt bra i radio. När det HÖRS att någon har en lössnus i käften när han pratar borde det finnas någon form av bannlysning.

För att driva måndagstristessen på flykt kan man roa sig med Gissa min idol. Brilijanta idén kommer från The Guardian-fotografen James Mollison och är passande nog döpt till The Disciples (Lärjungarna). Med en portabel fotostudio hängde Mollison utanför stora arenaspelningar och avporträtterade fansen till stora stjärnor. Så, testa dig själv och se om du prickar rätt på vem som dyrkar Madonna och vem som håller Roddan för master of music.

1 kommentar:

Fia sa...

Efter flera år som pendlare vet jag vad du menar. Men vad gör man. Plikttrogen som man är när det väl gäller. Må så gott. Kram fia