onsdag 1 april 2009

Balansräkning

Ellbjörn har varit sjuk hela veckan. Förutom att det är grymt trist för Anders och mig så innebär det även en del omstruktureringar i arbetsplanen. På gott och på ont.
Gott innebar en långledig eftermiddag med lunch på balkongen och ridtur i strålande solen. Att det finns en häst tillgänglig när jag är peppad på friluftsliv i fint väder - men som inte kräver min närvaro under regniga dagar - är mer än lyx. På gott hamnar även ett nedslag hos Västerviks senaste tillskott i föreningslivet - Västerviks brädspelklubb. Bilden av tre killar som sitter och stirrar ner på spelplanen medan de synkat drar sig i skäggen kommer jag leva på resten av kvällen. Minst.
På ont hamnar att börjar jobba tidigt och sluta jobba sent.
Hmmm... snabb balansräkning. Jodå, fördelarna överväger. All den här postivia attidyden skyller jag på våren, snart är

I dag är jag annars mest av allt sugen på att låta någon jag inte känner ta en titt i mina lådor på jobbet och seda gissa a) vad jag jobbar med b) vad jag är för typ av människa och c) hur väl jag sköter mitt jobb. Låda 1: Vinylsingel med Madonna, serpentiner i svenska flaggans färger, tamponger, limstift, värktabletter, hudsalva, kamerarem, munstycke till akolåset i bilen och sist men inte minst nässpray.

Låda 2: Batteripåse (kvarleva från tidigare anställd), post-it lappar, en riktigt jävla god Rioja, ingefärsdryck och lådan till jobbmobilen.

Låda 3: En gammal tidning som jag inte har en aning om varför den ligger där och plasthandskar.

3 kommentarer:

Pär sa...

Min gissning skulle helt klart vara kriminaltekniker.

Lisa sa...

Haha! Det var serpentinerna som ledde dig dit, eller hur?!

Pär sa...

Tror snarare det var skivan och vinet. Alla som sett en tv-deckare vet ju att poliser lyssnar på musik och super på fritiden.