lördag 23 oktober 2010

Red shoes by the drugstore

-Jag kommer låta som Tom Waits i morgon, det var det sista jag kraxade till Martin innan köld/öl/musik/matkome-ruset klubbade mig till fredagssömn.
Icke.
Jag låter knappt alls i dag. Falsettväsande på sin höjd....
Men, Lisa Väs och Motvillig Man fick finutflykt till pålle i alla fall.
Jag: Hatar du mig för att jag tvingade dig att följa med?
Martin: Nä...
Jag: Är det sanslöst jättetrist?
Martin: Nä...
Jag: Skulle du någon gång i en avlägsen framtid kunna tänka dig att ha häst och bo på landet?
Martin: Nä...



Som tur är är det här bara en del av Den Långsiktiga Planen. Om hästhotbilden kvarstår kommer tax-alternativet att te sig allt mer lockande. 145 cm mindre husdjur kan ju trots allt framstå som ganska attraktivt efter en timme med 400 kilo djur i andra änden av snöre.

2 kommentarer:

lina sa...

åh! Den Långsiktiga Planen är gudomlig!

Lisa sa...

Vi håller väl tummarna för det.
Step by step - precis som du...