måndag 15 november 2010

Herrejävlar!

Det såg ju ganska tjusigt ut. Soligt och fint, tjusiga små båtar som låg och guppade på vattnet, broschyren lovade DELFINER. Klart vi åker på cruise till Bruny Island. Klart vi tacksamt tar emot regnkappor av den uraustralienske mannen som får energizer-kanien att framstå som gammal och trött.
Klart att jag glömmer att jag har en liten liten tendens till åksjuka/flygsjuka/sjösjuka. Klart att det blåser upp ganska rejält så att efter fem bilder och femton minuter i ribbåten får jag stukat traska bak och hänga vid relingen bredvid en koreanska som har samma tjusigt gröna ansiktsfärg som jag. Snett bakom oss sitter några prydligt uppradade tyskor och kräks i varsin metallhink. Tre timmar var vi ute. TRE timmar. Alltså två och 45 med illamående. Not pure pleasure - hela tiden. Otuff, det är mitt nya indiannamn.
Allt medan hela familjen sitter längst fram i den skumpande båten och jublar av glädje. Så glatt.
Det kallas Stormy Bay. Make sens. Några delfiner eller sjölejon fastnade inte eftersom kombon hålla kamera, hålla reling och koncentrera sig på att inte kräkas övergick min förmåga.
Semester, va - får man ha det så här bra...?
I dag skiner solen, men mig lurar du inte Tasmanien...

Inga kommentarer: