måndag 31 januari 2011

Effektiv måndag

Att över söndagspizzan upptäcka att bilen ska på besiktining Någon Gång I morgon är alltid en fest, möjligen även en hint om att det finns en poäng med att förvara Viktiga Papper på ett speciellt ställe...
Så medan loj vintersol letar sig fram över himlen sitter UKK och jag med morgontidning på ratten inför färd in i Bilprovningens gap. Nervösa, otvättade och utan någon som helst aning om hur bromsskivor/vindrutetorkare/andra viktiga saker i en bil mår.

Men, bildrebus på resultatet: En sväng till frisören och eftersom jag tycker om att göra folk glada säger jag, som alltid, Gör Något Kul. Att se tindrandet i frisörögonen när de sträcker sig efter trimmern och skulpterar fram en frisyr som jag inte ens visste fanns är grymt bra. Att dessutom Äntligen ha prickat rätt frisör i Karlstad är en seger. Någon som inte klipper luggen i en båge värdig en femåring, som inte har foppatofflor och egentligen bara längtar till rökpausen och som kan tänka sig att göra något annat än toppa gymnasiebrudsfrisyrer. Fint så. På kvällen träffade vi Jonas Hafström, ambassadör i Washington, och jag hittade den perfekta taklampan på Sverige Amerika Centret. Nu behöver jag bara en lägenhet med över sex meter i tak.

2 kommentarer:

Systerkitty sa...

Whoah Lizzzzaaaaa! Love the frizz!

Lisa sa...

Shorty!
Välkommen hem min sköna!