onsdag 19 maj 2010

Learning by doing

FEL!
Att balansera på stege med kamera i hand och liksom hänga över ljusbord genom att låsa fast knäna och be till högre makter om att inte rasa ner är INTE rätt sätt att plåta ritningar.

RÄTT!
Att med tusen klämmor fästa upp ömtåliga ritningar och stå stadigt på marken med kamera i hand är att föredra. Man kan tycka att det hade varit enkelt att lista ut på förhand.
Vill man ändå smyga in ett fail kan man alltid stoppa ett gäng knappnålar i munnen medan man fäster klämmorna...

Arkeologi är annat som jag jobbar på att lära mig mer om.
För. Ärligt talat.
När Arkeologi-Hasse med tindrande ögon kommer joggande och är urlycklig för att han har hittat en yxa (YXA) då ser jag någonting ganska Conan Barbarianskt framför mig.
Istället håller Arkeologi-Hasse fram, hepp, trekantig sten.
Jag vill viska: "Hasse, det är en sten. En väldigt fin sten förvisso, men alltså... Ärligt talat..."
Ganska liten, men väldigt gammal.

Inga kommentarer: