tisdag 11 maj 2010

Späddvaj

Sticka. Skära. Sy.
150 kronor.
Tack och hej.
Sammanlagd tid: 15 min.

Det blir ingen solsemester för mina leverfläckar/födelsemärken - aldrig någonsin. De får ta en trivsam tur i liten analyslåda till labbet och bekänna färg. Effektiv sjukvård, fy va fint. Att läkaren som karvar loss saker från min rygg och sedan syr ihop det igen verkar mer intresserad av att Danmark piskade USA i gårdagens VM-hockey än av mina sex stygn är en annan sak. Sport. Det är stort. Säger de.

Och banne mig om jag inte håller med lite grann ibland.
Jag kan inte sätta fingret på det.
Det är något med metanoldoft, varvande motorer, skinnväst och varmkorv i hand, grussprut, polska mekaniker, matcher som kan ändra karaktär på ett varv, adrenalinpumpet i första kurvan.
Det är speedway (premiär i dag) och det är motorsportens cigarett - en potentiell inkörsport till tyngre grejer...
I och för sig är det jävligt mycket vänstervarv, dammiga kameror, polska mekaniker och inte världens mest varierade bildvinklar också.
Men, helt plötsligt kommer man på sig själv med att - med kamera för ögat - vråla som en galning när Gollob gör en sån där galet snygg omkörning på utsidan. Tänk va, vad två år i Västervik kan göra med en människa...
Och på tal om sport. Visst fanns det bildbevisfotografen-som-har-lätt-att-vara-på-fel-plats-vid-rätt-tillfälle aka jag. Tack för det Krille. Är du cykelintresserad eller fotointresserad?

Inga kommentarer: