måndag 3 maj 2010

Värmland alltså...

Memo till mig själv: Du är inte 20 längre.
Inte ens i närheten faktiskt.
Det är därför det inte är någon god idé att ramla hem vid halv fyra på morgonen, nykter förvisso, och - på allvar - tro att man ska studsa upp och vara sunshine n' honey hela (10 timmars) jobbdagen efter.
Det gick. Med nöd och näppe.

Värmland:
Dansbandsgala i LLA, snabbjobb är det tänkt. Då är inte en svängom till Lasse Stefanz med en norrman med träben inräknat.
Arbetsförmån, utbrister Lina glatt.
Jag vet inte det jag...

Rough Diamond på Blå. En kamp för att komma in i rockabillynästet, en kamp för att hålla sig kvar, men gud så värt. Det ska banne mig dansas tuffdans på riktigt till hösten!

Sibyllakiosken på Norrstrand 03.06.
- Ge mig den största jävla hamburgaren någonsin.
Addera en smula nordvärmländsk dialekt och ett par promille på meningen och bara njut.
Och han fick den. Två lager med dubbla hamburgare och tre skivor bröd.
Alltså, vi tar det igen: bröd, kött, kött, bröd, kött, kött, bröd.
Och ja, han valde bort salladen.
Jag vågade inte fota honom. Jag tror att jag hade blivit mat då.

Målgången Hammarö 3-dagars, cykel
Jag vill ha vidvinkelbilder. Jag sätter mig vid målet. Funktionärerna vinkar. Jag vinkar tillbaka. Funktionärerna ropar. Jag har parkerat mig precis i linje med den digitala tidtagningen så att all tidtagning omöjliggörs. Jag flyttar mig lite.

Tingvalla, div 1 fotboll
Duggregn och blåst. Trist match. Tom kaffemugg och blåst. Blöt fotograf som jagar flygande pappersmugg. Med fet-tele i handen och en kattunges förmåga att samordna sina rörelser. Jag får applåder från läktaren när jag äntligen fångar muggen.

4 kommentarer:

Systerkitty sa...

Fotografen borde ha en fotograf med sig för att föreviga. Låter ljuvligt. Härmed ansöker jag om jobbet.

Lisa sa...

Haha! I'ts all yours babe!
Du har ju gjort det strålande innan;)

af Karlstad sa...

Det var faktisk någon som förevigade din date med den digitala tidtagningen.
Klicka här för bevis ;)

Lisa sa...

Haha! Där ser man!