måndag 10 januari 2011

Hipp hipp hurra!

Världens bästa Anna fyller 30 i dag!
Tänk va, så fort det går.
Det var ju nästan i går som Anna vred knät ur led varenda gympalektion och det ringde hemma hos mig och Anna undrade om inte jag kunde ha hennes häst i ett halvår eller så.
Visst!
170 cm brun fyraåring med rejäl damp (jodå, hästar kan alldeles säkert ha det) men väldigt stort hjärta flyttade hem till mig och när Anna kunde rida igen blev de liksom kvar båda två. Himla bra. Samtidigt som det var nästan i går så har det hunnits med en himla massa. MS Menswerk har varit på festival, badat bastu och snöhög, knutit midsommarkransar, druckit finvin och fulvodka, överlevt olycklig kärlek (det var visst en prövning för alla...) och bakfyllor.
I dag är jag gudmor till Grymma Gustav, Anna räddar liv på jobbet och vi har allt blivit lite vuxnare - på ett bra sätt.

2 kommentarer:

anna sa...

Finaste Lisa, vilka fina ord! Visst är det konstigt vad fort tiden går och ju äldre man blir desto fotare går det på något märkligt sätt. Minns fortfarande känslan från man va liten och tänkte att "när man är 30 år då är man riktigt gammal". Men, man blir inte äldre än vad man gör sig. Fast jag måste nog erkänna att "Lungt och skönt" är mina nya ledord i livet, så lite äldre har man nog blivit!

Lisa sa...

Haha! Så himla sant!
Du är bra du, Göteborgsfirande blir fint!