måndag 17 januari 2011

Jag kanske kallar dig Princess...

Fredag till måndag kan inte bortförklaras som något annat än En Orgie i Vuxenliv.
Taste this:
* Rasande treflig parmiddag. Fler kockar i bekantskapskretsen tack.
* Loppistur, hemmmiddag och bio på lördagen. Disneybio. Fint ska det vara.
* Bilkaravan med tre bilar till bonnauktion i Forshaga, kaffe i plastmugg och chockskador över att det budades på allt från keramikgrodor och handmålade älgtallrikar till skära dildos - ej längre i originalförpackning...
* Barnvagnslunch och mönsterutställning på finmuseet.
Jag har vuxenlivet runt lillfingret, eller är det kanske tvärt om. Fint är det i alla fall.
Måndagskvällen rundas av med värkande skänklar och vissa svårigheter att jobba i rätt form i galoppen. Ny termin, ny ridklubb, nya hästar, ny ridlärare, ny träningsvärk och ny kramp i skrattmusklerna medan jag och liten ljusbrun häst med det tjusiga namnet Princess kämpar med lösgörande arbete.
"Eh, Lisa var det va? Ni är ju några nya nu så om jag glömmer bort vad du heter kanske jag kallar dig Princess, om det är okej?"

Princess...
Jojo.

Inga kommentarer: