onsdag 5 januari 2011

Mjukisbil

Jourkväll. I stället för kontorsstol och te-mugg med företagslogga fick jag åka hem -kärleksfullt stoppa om bilen med randiga filten, käka ljuvlig paj och tävla med Martin om vem som snabbast sliter pappret av julklapparna från svärföräldrarna.

Så, i den bästa av världar lyssnar samtliga stressade lastbilschaffisar i närheten av Värmland på avslappningskassetter i sina stora bilar och tar det lugnt på vägarna den närmaste timmen.
Annars funderar jag mest på hur mina vänner med barn bär sig åt för att få kidsen att uppföra sig som ljus varenda gång jag träffar dem.
Som ljus!
Valium? Hundgodis i fickan? Matkoma? Löften om en iPhone med käck mjukdjurs-app när de kommer hem? Hot om att jag biter huvudet av dem om de vågar gråta?
Av de sammanbitna minerna att döma lutar det onekligen en del åt det sista alternativet...
But still, Som Ljus!

2 kommentarer:

Systerkitty sa...

Vilka jædra supersøta ungar! Alfred kænde jag igen men vem ær den andra kakan?

Lisa sa...

The one and only Ebba!