tisdag 4 januari 2011

Martin, du kanske kommer undan ändå...

... trots drömmen om livet på landet, året runt, med feta små ponnyer i färggranna täcken och färggranna hönor-helt utan täcken. Här kommer visst insikten.

Jag kör som en kärring* på vintern. På riktigt. Lite lätt framåtlutad, med ögonen fastnaglade vid vägen och mumlandes matrat inteköraominteköraominteköraom-i den där jävla modden som ledde finaste kAKA in i fördärvet (läs skroten) en mörk kväll 2009.
Känslan av däck som släpper och bil som totalsnurrande dansar mellan vajerräckena är, tja, vi kan väl enas om Mindre Trivsam.
Lite samma sak är det att ge sig ut för att bildillustrera nya detaljplaner i snötäckt sommarstugeområde. Två uppkörda små spår, ingen som helst aning om var vägen tar slut. Bara att den gör det.
Så är det med det.
Inser att Livet På Landet innehåller snöskottning och fyrhjulsdrift, en hel del.
Så, sommarstuga kanske? Sommarhöns?

Damn you svensk vinter.
Och mamma, bilen rullade knappt när bilden togs på just den här välskottade vägen i Karlstad. Säkert


* poängavdrag för icke-pk uttalande, jag vet. Och fotografer ska visst kunna köra snabbt som vinden sägs det, eller om det var ljuset... Tyvärr har jag både bilkvaddningar och fortkörningböter i färskt minne. Det var väl synd.

2 kommentarer:

Lina sa...

Ja, efter bilkvadd vill jag helst att du bor mitt inne i stan och promenerar med snöskor med piggar under på vintern. Eller ännu bättre, stanna hemma 4 månader om året och gå ut först när blåklockorna blommar. Det är lagom för dig tycker jag. Du behöver inte ut och ränna när det finns inomhus.

Lisa sa...

Du är så klok min syster, fyra månader inomhus i sträck - det kommer att göra mitt lugna och avslappnade och allt igenom icke-rastlösa sinne väl tänker jag...

Dubbdäck, det är nog tricket det.
Strålande helg du.