onsdag 21 juli 2010

Eländes onsdag

Jag borde haft det på känn. Det låg liksom i luften. Mulet och grått, tung luft, blodtörstiga mygg som njöt av vädret. Och så, lagom tills det är dags att packa ihop och gå till jobbet. Jo, i dag var det jobb - även om alla gjorde sitt bästa för att lura mig när jag väl var på plats. Vad händer då?! Det spricker upp, det blir en klarblå himmel och jag försöker en kort stund tänka "men gud så skönt för alla som har suttit inne och jobbat hela dagen, nu får de fint grillväder i afton".
Det går sådär.

Så, sen följer vi upp dagen med tre saker Jag Inte Gillar:

Hundsök efter försvunnen person, det värker i hjärtat. Försvunnen. Smaka på ordet. Föreställ er känslan hos anhöriga. Det går inte.
Festival på konkurs-kurs. Så ska det ju inte vara. Kom igen nu Arvika!

Oljeläckage. Otäckt ord, otäck händelse. Vackert, men likväl obehagligt.

Inga kommentarer: