måndag 19 juli 2010

Oj

Jag stormar in på jobbet, bara några minuter för sen. På min plats sitter vikarie-Martin och frågar glatt vad jag gör där...?
Jag stormar in till schemaläggaren, får veta att jag har två kompdagar efter Arvika. Skäller lite över dålig info, över att ingen har bemödat sig om att berätta för MIG att de ändrat schemat efter Arvika.
Stormar ut till chefen, skäller lite på honom också medan jag ändå är i gång.
Får löfte om att det hela ska kollas upp och medlidande suckar om att "så här ska det ju ändå inte vara".

Stormar hem (efter att ha stormat ett gäng secondhand-affärer och fått med både klänningar, ljusstakar och böcker hem, i ren frustration såklart) - och inser att det är jag som har läst fel på mitt schema...

Skickar ett ooops-mail till schemaläggare och två chefer och Ber Så Hemskt Mycket Om Ursäkt För Dåligt Uppförande.

Det var min måndag det.

Nu dricker jag rödvin och skäms, medan Rockstar-Martin gör en hjälteinsats och inte kan låta bli att mumla om det här med att skrika först och fundera sen...

3 kommentarer:

Pär sa...

Undrar om det inte är dags för en konfrontation angående ditt second hand-beroende. ;-p

Systerkitty sa...

De förtjänade det säkert, de jävlarna. :D

Lisa sa...

Haha! Aldrig, Pär, däremot har jag lyckats köpa gardiner som (citat Martin) "du får sätta upp om vi någonsin skulle separera". Det är lika bra att lämna tillbaka dem direkt...

Tina: Jag har inte vågat öppna mailen i dag...