torsdag 29 juli 2010

Raindrops keep falling on my head...

Svensk sommar härskar utanför fönstret. Det pendlar mellan ösregn och duggren. Mina gummistövlar är mina bästa vänner just nu.
Och det ska hålla i sig. Den svenska sommaren struntar fullkomligt i att det hålls nationella hopptävlingar, Putte i parken, Packmopedsturné, Fryksdalsdans, hamnfestival, ett helt gäng trivsamma gårdsauktioner och Frödingfestival den här helgen. Jag hade antagligen inte heller brytt mig om det inte hade varit för att jag så tydligt kan visualisera mig själv, i mitt blöta regnställ, på nationella hopptävlingar, hamnfestival och Frödingfestival under helgen...

MEN, just nu är det oviktigt. För. Jag har Alldeles Själv lyckats fixa stora bilder på bloggen.
Det kanske inte låter så stort.
Fokk it. För mig är det enormt.
Jag som inte kan koppla datorn för att se på film utan att Martin bryter ihop och garvar/förundrat skakar på huvudet.
Jag som sedan tonåren har lagt huvudet på sne och sagt "Kalleeeeeee...?" när mina tekniska pinaler börjar bete sig märkligt.
Jag som, precis som Martina, glatt svarar 10 när någon ville veta skillnaden på en Canon20D och en 30D.

Stora Bilder. Alldeles Själv. Ha!

3 kommentarer:

Pär sa...

Duktig Lisa.

Lisa sa...

Eller hur?!
Det kanske hade varit mer imponerande om det krävts mer än lite googlande och en ny mall.
Men, nu är det ju som det är. Det var svårt i sig. Jag är ju inte som du - Mannen Som Kunde Tala Med Operativsystem...

Ses vi nästa vecka?

Pär sa...

Hehe nu ska vi inte överdriva mina kunskaper.

Jag har inget planerat nästa vecka så det hoppas jag.