fredag 9 juli 2010

Max the Tax

Klockan tio fikar vi, Stella och jag. Vid köksbordet, med varsin kopp kaffe. En riktig jävla tantfika. Vi pratar relationer, mat, om vikten av att träna lite då och då, relationer, semester. Ja, vi klarar nog av varenda tänkbart tantsamtalsämne medan vi sitter där och tjatar och dricker kaffe. Vi pratar om allt utom vädret.

Stella i Malmö och jag i Karlstad.

Annars är det mycket golf just nu. Strålande sol och golf. Välklädda människor. Män i rosa. Par i matchande kläder. Golfrutigt. Piffigt som vi säger. Efter mina fatala misslyckanden på greenen och insikten om golfens förljugna värld (de sa att det var roligt - det var inte sant) är jag ungefär lika road som taxen Max (nä, tyvärr inget skämt. Han heter det. Max the Tax*) av den ädla sporten "träffa boll med pinne".

Taxen Max

* eller dachshund som det heter. Fast Max the Tax är ju grymt mycket klatchigare än Max the Dachshund.

2 kommentarer:

Lina the Sis sa...

Max the Sausage Dog har en rätt snitsig klang också! Han är fantastisk syster. Om jag var han skulle jag inte vilja ha en gnutta större ögon eller det minsta mindre näsa alls. SÅ fin.

Lisa sa...

Propotionalitet - en helt klart överskattad egenskap.
Taxar struntar helt enkelt i sånt.

Yss, du gör mig så lycklig.