tisdag 6 juli 2010

Lost in the Supermarket - fast mycket mycket värre

Saker jag gillar: morgonpromenad med Marie, jordgubbs- och giffelfika i trädgården med Louise (tänk om alla jobbade inom skolan eller var höggravida just nu, så lätt det vore att faktiskt ha ett umgänge - fast man jobbar kväll - det hade varit då!), att cykla till jobbet i t-shirt med solen värmande i ryggen.

Saker jag INTE gillar: att vandra ut i skogen ensam och tappa bort sig från stigen (den pedagogiskt uppmärkta stigen som näst intill har blindskrift inbränt på pinnarna i lysande färger). Jag må vara en förvirrad människa och trivas med det, men jag verkligen avskyr att vara vilse. Jag blir paranoid. Sneglar över axeln. Panikar över försvunnen mobiltäckning. Kramar kameran som om den vore en magisk lampa att önska sig därifrån med. Skyndar på svettiga steg åt vad jag tror är rätt håll... medan vilket jävla arkiv X-monster som helst kan smyga sig på mig.
Brrr.
Att vara snart 30 och rejält rädd för att bli bortförd av utomjordingar eller uppäten av muterade vargmänniskor är kanske inget att vara stolt över.
Men, nu råkar det vara så.

4 kommentarer:

Systerkitty sa...

Hahahaha, jag älskar din förfärade blick!

Lisa sa...

Det var illa ett tag...
Riktigt illa. Irrationella tankar och myggan från helvetet susande runt huvudet. Hjälp.
Du, jag hörde att det blir Arvika för dig också. Fy så fint!

marie sa...

Det gillar jag med!

Systerkitty sa...

Jeup, Arvika it is! Då du, Lisa Flisa ska vi hänga! När vi inte jobbar alltså. Fast det kommer vi väl göra hela tiden. :D