tisdag 20 juli 2010

TA DET LUGNT...

Lediga dagar utan något inplanerat. Det... skrämmer mig lite. Ta Det Lugnt säger Martin, som om det vore den mest självklara sak i världen. Är det något jag är dålig på så är det just det.
Så, tursamt nog har jag vänner som är precis lika rastlösa.

– Hej, är du ledig. Jag ska svänga förbi Karlstad och köpa en optimistjolle. Vi är där om någon timme. Ska vi luncha?
Klart vi ska! Underbara rastlösta helt-utan-gränser vännen Lina, komplett med mor och tvillingsyster droppar förbi stan. Med optimistjolle stadigt förankrad på taket. Sen köper Lina en bok om hur man seglar den också...
Lisa och Lina.
Det har ställt till det en hel del under tiden Lina och jag har känt varandra, att hon har en syster som heter Lisa och jag en som heter Lina. Men, mor och far, visst känns det fint att det var fler föräldrar som hade lite halvdålig fantasi va?!

Och så trädgårdsfika med Anders och Louise, glada men trötta. Inte så konstigt kanske, de har ju alldeles nyss fått världens finaste lilla Ebba!
Och sen, tisdagskvällslyx över alles, våfflor och portvin på Färjestad med Sebastian som förste våffeltämjare och lyxframställare. Fy så fint.
Tyson, katten som kan gömma sig PÅ golvet. Väldigt handy. Om man inte är människa och har tänkt gå över golvet.


Martin med tröjtryck i 3D.

TA DET LUGNT ja. Jo, om det är så här det funkar, då kan jag nog lära mig att leva med det...

1 kommentar:

lina sa...

haha! JAg ska fynda alla min blocket-köp i Karlstad från och med nu!