måndag 7 april 2008

Blandad kärlek

LatledigtvåtimmarsfrukostsMÅNDAG.
Jag rusar som en vårsnurrig terrier till datorn minst en gång i halvtimmen. Byter från Håkan Hellströms strålande låtstölder på Försent för Edelweiss till Markusevangeliets föreläsningar om noisrock och idioter- allmoge-goth enligt Krunegård! Vill ju helst lyssna på båda skivorna samtidigt. Blir tonårslycklig och får den där känslan av att ALLT är möjligt. Sweet.
Sen kommer jag på vad jag ska göra idag. Köra till Öland och BYTA DÄCK PÅ BILEN!
Ja jävlar.
Fördelen med det är att jag får tillbringa 14 mil i bil - med stereon som enda sällskap. Och inte vilken stereo som helst. En pigg liten sak som tillverkades när kasettbandet var musiklagringsprodukten framför andra och kanske till och med lite fränt.
I de småländska skogarna är radio inte att tänka på...
Så istället myser jag fram på vägarna med en näve kasettband liggande i framsätet.
Blandband is the thing!
Skivor är liksom inte samma sak. Kärleken som ligger inbäddat i platsbandets perfekt avpassade låtar är tillräckligt för att göra mig tårögd.
De smålänska vägarna är som gjorda för tedrickar- och mysbyxhårdrock!

1 kommentar:

lina sa...

Du vet att jag älskar dig va? men vi är nog rätt olika ändå...Kasettband När det finns ipod-med-skärm-koppling? Fattar ingenting...