måndag 28 april 2008

Good morning - Austria

Ja, det är väl inte så mycket att snacka om egentligen. Det är nog bara att börja.
Jag tycker jävligt synd om mig själv. I alla fall tills dess att Lina berättar att hon bytt fransk mördarjakt mot österrikisk äckelgubbe-jakt.

(Konversationen gick så här:
Lisa: "Hur har det gått med allt?"
Lina: "Rostas i solen utanför hans jävla hus. Reportern? Sover på hotellet. "
Lisa:"Får jag gissa att det är du som har kört bilen dit och sovit minst också?"
Lina:"Visst, otack är världens lön"
Lisa: "Men ändå, Frankrike ÄR ju så vackert på morgonkvisten"
Lina: "Synd att jag är i Österrike då...")

Helt plötsligt känns det som en helt okej morgon för min del.
Stackars Lina!
Och ännu mer stackars kvinnan som hållits fängslad av sin far i 24 år (TJUGOFYRA) och eventuellt fött hans barn.
Sorry to say it, men världen ÄR faktiskt galen.

Inga kommentarer: