onsdag 16 april 2008

Nakenchock - för grannarna

Att ha en kopp te på ett litet bord intill sängen är i sig ingen dålig idé.
Att spilla ut den över halva sängen och delar av parkettgolvet är en aningen sämre idé.
Att rusa ut i köket för att hämta något att torka med. Att tända kökslampan för att hitta något att torka med - och inse att man är NAKEN är om möjligt ännu sämre. Att göra det i ett kök som inte direkt är helt insynsskyddat är en genuint dålig idé.
Oh well.

Martin ringde och berättade att han och hans bror satt och käkade bokstavskex när de fikade på jobbet.
Martin hade dittills tuggat i sig T-R-A-U-M-A och Anders S-V-A-N-K-F-I-T-T-A. (Svankfitta kan väl knappast vara ett ord?)
Skönt att de inte sliter ut sig på jobbet i alla fall.

Det har inte jag heller gjort. Slitit ut mig alltså. Otäckt att inte ha lämnat lägenheten på hela dagen. Riktigt otäckt. Man tappar liksom greppet om omvärlden. Fast de som är där ute verkar inte heller ha grepp. Min mor dagistanten ska visa sina dagisbarn en giraffvideo imorgon. En liten snutt som visar betande giraffer som har det trevlig på savannen. Det hade tydligen varit ett helvete att hitta en liten liten snutt där girafferna varken blev uppätna av lejon eller knullade med varandra. Det som giraffernas liv till stor del verkar handla om.
Jag mumlade censur. Min mamma mumlade att jag med all säkerhet kunde hitta viktigare saker att racka ner på. Tja, det går väl...
I morgon ska jag bege mig till människobyn igen.
Det ska bli spännande.

Inga kommentarer: