onsdag 16 april 2008

åhmande ondsag

Jag vet inte hur man gör. När man är sjuk alltså.
I dag är jag sjuk. Vansinnigt trist. Vaknar på morgonen med snor i hela hjärnan, och lite på kudden - som en bonus liksom.
Ringer jobbet och berättar att jag är sjuk, för nu har jag ju ett jobb!
Sen då?
Jag gör som jag har sett på TV-serier, masar runt i morgonrock, nyser i mitt te och läser deckare i sängen. Sen tänker jag att va fan det är ju nu jag har tid att göra ut alla bilder som ligger och skräpar på datorn, skriva brev till Jenny och Stella, göra en ingen reklam-skylt av prälplattor, fixa grymt bra blandband till Martin, göra klart syrrans födelsedagspresent, sortera alla tidningar som ligger och skräpar, diska, damsuga! Det gör jag inte. Nöjer mig med att snyta mig och käka febernedsättande. Sen blir jag så trött att jag lägger mig igen.
Tänker att jag ska kolla på lite film också.
Du levande, Babel, No country for old men, Things we lost in the fire, Ta mina ögon.
De där som jag VILL VILJA se! De där som jag fingrar lite på innan jag slänger in National Treasure, en hel säsong Scrubs, Stardus, Gulkompassen eller annat brain-killing crap.
I går kollade jag på isbjörnar i rustning! Rustningen var naturligtvis oförstörbar eftersom den var gjord av metall som dunsat ner från yttre rymden. Hemskt praktiskt.
Martin ringde halvvägs in i filmen och jag tycker mig minnas att jag pratade i minst 12 minuter om krossade tomater, efter att ha pratat ganska länge om isbjörnar i rustning. Slutade inte förrän onda pojkvännen för andra gången mumlade något sarkastiskt om mitt spännande liv.
Fan också.

Inga kommentarer: